חופש נישואין, גם בישראל

 

אתר מפת חופש הנישואין בעולם של חדו"ש
45 מדינות, ביניהן ישראל, קיבלו את הציון 0 בשל מגבלות קשות על חופש הנישואין
קוראים לנתניהו, לפיד ובנט, לנצל את ההזדמנות ההיסטורית לקדם חופש נישואין בישראל
ב-45 מדינות ברחבי העולם, שהן 23% מתוך 194 המדינות שנבדקו, יש מגבלות קשות על חופש הנישואין, ב-56 (29%) יש מגבלות חלקיות וב-93 (48%) שורר חופש נישואין. כך עולה מאתר "מפת חופש הנישואין בעולם" שהעלתה לרשת עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון באנגלית ובעברית. כ-33 מתוך המדינות שקיבלו את הציון 0 המעיד על מגבלות קשות הן מוסלמיות.
ישראל קיבלה אף היא את הציון 0 בגלל המונופול הדתי על הנישואין, העובדה שמאות אלפי אזרחים אינם יכולה להנשא במדינה וסיבות נוספות. היא הדמוקרטיה המערבית היחידה בעולם שקיבלה את הציון הזה והיא ממוקמת לצד איראן, פקיסטן, אפגניסטן ערב הסעודית ושאר מדינות האיסלאם הקיצוני.
כתובת המפה בעיברית: http://marriage.hiddush.org.il/ ובאנגלית: http://marriage.hiddush.org/
מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב מסביר ש"מטרתה המקורית של המפה היתה להמחיש את מיקומה העגום של ישראל לצד החשוכות במדינות האסלאם, ובניגוד למקובל בעולם הדמוקרטי. להפתעתנו לא היתה רשימה משווה כזאת בנמצא ולפיכך עבודת התחקיר המקיפה של אנשי חדו"ש יצרה מסמך ראשון מסוגו גם מחוץ לישראל".
"אנו מקווים", אומר רגב, "שהתמונה הקשה העולה מהמפה תסייע לקדם שינוי מדיניות בישראל שיביא לחופש נישואין מלא, כמובטח בהכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם וכמתחייב מהבטחת מגילת העצמאות לחופש דת ומצפון. רוב ברור בציבור הישראלי תומך בכך, והבחירות האחרונות יצרו הזדמנות היסטורית להנהגת נישואין אזרחיים בישראל שאסור להחמיץ אותה".
למטה: טקסט למשלוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט בדרישה להחיל בישראל חופש נישואין. אפשר לשלוח לשלושתם או חלקם. אפשר לשנות את הטקסט וכן להוסיף תוכן אישי.

 שלח מכתב / פנה למעצבי המדיניות 
המכתב ישלח ל:

פרטיך האישיים כפי שיופיעו במכתב:
*שם מלא

*ישוב

*טלפון

*דוא"ל

מומלץ להוסיף לטקסט מסר אישי קצר. חשוב להקפיד על לשון ראויה ומכובדת.
המיילים ישלחו בעיכוב קל, לאחר בדיקה שהם עומדים בקני המידה של המערכת.

פרטי הפנייה (1000 תוים מקסימום)

יש להקליד טקסט זה בתיבה המתאימה

מעוניין לקבל המידעון (ניוזלטר)

איך תוכל לפעול?