קניות חד-מיניות

חדו"ש: כששופרסל מדירה נשים ממודעות, שלא תתפלא שנשים וגברים ידירו עצמם מסניפיה

בשלטי חוצות שמפרסמת רשת הצרכנות בירושלים מופיעים גברים וילדים בלבד

שלט חוצות של שופרסל בירושלים. הנשים נעלמו. צילום: אפרת בן צור, חדר 404שלט חוצות של שופרסל בירושלים. הנשים נעלמו. צילום: אפרת בן צור, חדר 404

בשלט חוצות שמפרסמת רשת שופרסל בירושלים, "הועלמו" הנשים, ככל הנראה מטעמי צניעות והתחשבות באוכלוסייה החרדית בבירה. שחר אילן, סמנכ"ל עמותת חדו"ש, כתב בבלוג "משגיח כשרות" כי במודעות של שופרסל ברחבי הארץ מופיעה משפחה הטרוסקסואלית שלמה. במודעות בירושלים – רק החלק הגברי של המשפחה.

אילן פנה לשופרסל בעניין. מהרשת נמסרה לו התגובה הבאה: "שחר שלום, תודה על הפנייה ואנו מתנצלים על התחושות. רשת שופרסל מכבדת את כלל לקוחותיה ומשרתת נאמנה את כלל התושבים ברחבי ישראל, ללא הבדל דת, גזע ומין, ומתוך מאמץ להתחשב בצרכים השונים של הלקוחות. במודעה הרלוונטית, לא היתה כל כוונה חלילה לפגוע ברגשות. לקחנו הערתך לתשומת לבנו לפרסום עתידי. אנו מאחלים לך ולכל בית ישראל חג פסח שמח".

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון דורשת מרשת שופרסל "להחליף לאלתר את המודעות מדירות הנשים בירושלים ולהתנצל על פרסומן". לדברי מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, "שופרסל החזירה אותנו לימי ההדרה האפלים של 2011 ו-2012, שקיווינו

מנכ"ל חדו"ש: בשופרסל חייבים להבין שיש גבול לכניעה, ושגם לציבור הלא חרדי יש רגשות

שעברו ללא שוב. כששופרסל מדירה נשים ממודעותיה בירושלים, שלא תתפלא אם נשים וגם גברים ידירו את עצמם מסניפיה כשהם עורכים את הקניות לחג. בשופרסל חייבים להבין שיש גבול לכניעה, ושגם לציבור הלא חרדי יש רגשות. הדרת נשים מהווה מבחינת הציבור הרחב עלבון כבד לערכיו ולאינטליגנציה שלו, ומי שמעליב את לקוחותיו שלא יתפלא אם ישלם בקופתו". לדברי רגב, "המודעות של שופרסל ממחישות את הצורך לאסור על הדרת נשים בחקיקה ולקבוע קנסות כבדים לחברות שיעשו זאת".

ב"גלובס" נכתב כי שופרסל בחרה שלא להגיב על הידיעה. אילן כתב שהסיפור נחשף באתר "חדר 404". לדבריו, דווקא אחרי תקופה של שקט, כשנדמה היה שנגמרה מערכת הפרסום מדירת הנשים, בא גוף חשוב כמו שופרסל ומחזיר אותנו לימי הביניים האפלים של ההדרה נוסח 2011 ו-2012.

לידיעה ב"גלובס"

לפוסט ב"משגיח כשרות"



איך תוכל לפעול?