קו החיים

דו"ח של הכנסת: קווי הלילה מפחיתים תאונות דרכים

בערים שבהן מופעלים קווי הלילה ירד מספר התאונות עם נפגעים ב-21%

תחנת אוטובוסים ברחוב אלנבי בתל אביב. צילום: סרג' אטל, פלאש 90. תחנת אוטובוסים ברחוב אלנבי בתל אביב (צילום אילוסטרציה). צילום: סרג' אטל, פלאש 90

בערים שבהן מופעלים קווי הלילה היתה בשנים האחרונות ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים עם נפגעים. כך עולה מדו"ח שפרסם לאחרונה מרכז המחקר והמידע של הכנסת. בדו"ח נערכה השוואה בין מספר תאונות הדרכים עם נפגעים בשנת 2010 במקומות שבהם פועלים קווי לילה, למספר תאונות הדרכים עם נפגעים באותם מקומות בשנת 2006, אז עדיין לא היו קווי לילה.

מההשוואה מתברר כי בעוד שבכל הארץ היתה ירידה של כ-15% במספר תאונות הדרכים, הירידה במספר התאונות בערים שבהן פועלים קווי הלילה – כמו ירושלים, תל אביב-יפו וחיפה – היתה 21%. לפיכך, קווי הלילה תורמים לירידה בתאונות עם נפגעים באזורים שבהם הם מופעלים.

מהדו"ח, שנערך על ידי ד"ר יניב רונן ופורסם ביוני, עולה כי הפער המשמעותי ביותר בנתונים הוא בחיפה. מספר תאונות הדרכים עם נפגעים בחיפה ירד ב-39% בזמן הפעלת קווי הלילה. גם בירושלים חלה ירידה משמעותית – 11% – בתאונות עם נפגעים בזמן הפעלת קווי הלילה. קווי הלילה הם שירות של משרד

מספר תאונות הדרכים עם נפגעים בחיפה ירד ב-39% בתקופת ההפעלה של קווי הלילה

התחבורה שהחל לפעול בשנת 2007. השירות נועד לאפשר לצעירים לצאת לבלות ואף לשתות אלכוהול בלי צורך לנהוג הביתה.

כיום פועלים 41 קווי לילה ב-55 ערים ורשויות מקומיות, מעפולה ועד באר שבע. קווי הלילה פועלים בלילות חמישי ובמוצאי שבת מחצות עד ארבע לפנות בוקר. בחופשת הקיץ ובימי חופשה מבתי הספר הקווים מופעלים בכל ימות השבוע.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר ל-nrg: "על המדינה מוטלת האחריות לדאוג לתחבורה ציבורית בשעות הלילה, כדי שכל מי שיוצא לבילוי בלילה יוכל לחזור בבטחה לביתו. הוכח שפרויקט קווי לילה מפחית באופן דרמטי את מספר תאונות הדרכים".

לידיעה ב-nrg



איך תוכל לפעול?