נעים להכיר

נשים חוזרות למודעות האוטובוסים בירושלים

בעקבות עתירה של תנועת ירושלמים לבג"ץ, חברת כנען תעלה קמפיין המשלב תמונות של נשים

מודעה מהקמפיין ''ירולשמיות, נעים להכיר''מודעה מהקמפיין ''ירולשמיות, נעים להכיר''

בירושלים עולה היום מסע פרסום של מודעות על אוטובוסים, המשלב תמונות של נשים. מסע הפרסום החדש עולה אחרי כמה שנים שבהן חברת כנען מדיה בתנועה, זכיינית הפרסום של אגד, סירבה להעלות מודעות הכוללות תמונות נשים. עם זאת, כותבת מרב קריסטל ב-ynet, גם בקמפיין החדש לא נראות נשים שכתפיהן חשופות.

הקמפיין החדש, תחת הסיסמה "ירושלמיות, נעים להכיר", התאפשר רק לאחר שתנועת ירושלמים עתרה לבג"ץ נגד אגד וכנען מדיה בתנועה. העילה לעתירה: החברות סירבו לפרסם שלטים של תנועת ירושלמים על אוטובוסים בעיר, משום שמופיעות בהם דמויות של נשים. ההימנעות מפרסום תמונות נשים במודעות בירושלים נמשכת זה כשמונה שנים.

בעתירה לבג"ץ, שהוגשה לפני כשמונה חודשים, דרשה תנועת ירושלמים לחייב את כנען להציג תמונות נשים בפרסומים על האוטובוסים. ב-"TheMarker" נכתב כי בתשובת המדינה לבג"ץ, שנמסרה ביוני, נאמר כי יש לחייב את החברה לפרסם תמונות

הרב אורי איילון: מהיום כל אפיקי הפרסום בעיר פתוחים לפרסום הכולל דמויות של נשים

נשים – למרות הנזקים שעלולים להיגרם. חברות הפרסום והמפרסמים מסבירים כי הסיבות להימנעות הן חשש מהשחתת המודעות וכיבוד רגשותיהם של חרדים.

למרות ההסכמה של כנען מדיה לפרסם את השלטים, הרב הקונסרבטיבי אורי איילון מתנועת ירושלמים אומר כי גם עתה ממשיכה כנען לצנזר נשים. "מסתבר לנו שהם ממשיכים לצנזר: בכנען החליטו להשתמש בתמונת פשרה במקום בתמונות המקוריות", טוען איילון. עם זאת, הוא מוסיף: "זה יום חשוב לירושלים. מהיום כל אפיקי הפרסום בעיר פתוחים לפרסום הכולל דמויות של נשים. פתחנו את כל המרחב הציבורי לפרסום שכולל נשים".

מנכ"ל חברת הפרסום כנען, אוהד גבלי, מסר: "למרות החשש מוונלדיזם שהופנה בעבר כלפי אוטובוסים בעקבות פרסומים מסוג זה, החלטנו להיענות לבקשה של תנועת ירושלמים, מתוך תקווה כי כל הצדדים יגלו סובלנות ורגישות אחד כלפי השני".

לידיעה ב-ynet

לידיעה ב-"TheMarker"



איך תוכל לפעול?