בעקבות הסערה בפייסבוק ואיומים בחרם:
רשת "כפר השעשועים" מתנצלת על טשטוש פני ילדות
מנכ"ל חדו"ש, שחשפה את הפרשה: "ההתנצלות מביכה ומעליבה. אין בה התחייבות לפרסם מודעות שוויוניות בלבד"
20/02/2012 09:59
תגיות: "כפר השעשועים" · הדרת נשים · חדו"ש · אורי רגב
הלוגו של ''כפר צעצועים'' מטושטש, במסגרת סדרת כרזות המחאה של חדו''ש ''הדרת מדירים'' (עיצוב: אריה זונשיין, Llionways)
חשיפת עמותת חדו"ש, כי פניהן של ילדות טושטשו במודעות פרסומת לתחפושות של רשת "כפר השעשועים" בעיתונות החרדית, עוררה סערה גדולה ברשת. עשרות גולשים הודיעו בפייסבוק כי יחרימו את רשת החנויות וקראו לאחרים לעשות זאת. בתגובה פרסמה הרשת התנצלות, אך לא התחייבה שתפסיק לפרסם מודעות מדירות נשים.
מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה: "מצד אחד הוכח שלחץ ומחאה ציבוריים ואיום בחרם משכנעים עסקים שאסור להדיר נשים וילדות. חבל שלא עשו זאת בלי צורך להפעיל לחץ, אבל טוב שהציבור הלא חרדי הבין שגם הוא יכול להשתמש בנשק הלחץ הכלכלי כדי להיאבק על חברה פתוחה ושוויונית".
"מצד שני", אמר רגב, "נוסח ההתנצלות של 'כפר השעשועים' עדיין מביך ומעליב, וחסרה בו התחייבות ברורה לפרסם בעתיד מודעות שוויוניות בלבד, שמציגות ילדים וילדות כאחד. מי שלא מפרסם ילדות, כדאי שישקול לצאת משוק הצעצועים, ויש לקוות שגם ילדים יימנעו מלקנות אצלו".
המודעה פורסמה ברשת המקומונים החרדית "קו עיתונות" וכן במקומון כל-בי. הצילום שלה הופץ ברשת באמצעות דף הבית של חדו"ש ולווה בדבריו של מנכ"ל חדו"ש: "זהו מעשה תועבה וסטייה. הגיע הזמן להדיר רשתות שמדירות נשים וילדות".
בידיעה על החשיפה של חדו"ש כתב העיתון "TheMarker": "התמונה נחשפה בעמוד הפייסבוק של עמותת חדו"ש ומתחתיה נכתב: 'ילדות מחופשות ללא פנים, הפעם בגרסת 'כפר השעשועים'. מנכ"ל חדו"ש אורי רגב בתגובה: 'זהו מעשה תועבה וסטייה. הגיע הזמן להדיר רשתות שמדירות נשים וילדות'.
"ההערה של רגב שלחה עשרות צרכנים להביע את מחאתם בעמוד הפייסבוק של כפר השעשועים. באחת התגובות הראשונות נכתב: 'שלום. רציתי לבדוק האם תמונות של ילדות גורמות לכם לריגוש מיני'".
מהתגובות לידיעה: עד אשר אתם לא מנערים חוצנכם מעיתונים שרואים ילדה כאובייקט מיני ומדירים בנות ונשים, לא נקנה אצלכם!!
הנה חלק מהתגובות: טלי תדמור שמעוני – "שלום, עד אשר אתם לא מנערים חוצנכם מעיתונים שרואים ילדה כאובייקט מיני ומדירים בנות ונשים, לא נקנה אצלכם!! אם אנחנו שקופות עבורכם אז אתם שקופים עבורנו".
עידן קופר – "אם אתם רוצים כל כך שדוסים יקנו אצלכם זה בסדר, רק שתדעו שהחילונים יפסיקו לקנות. אני לא מאמין שלא ידעתם על הפרסום. מעניין איך תסתדרו עם לקוחות שלא עובדים".
רפאל ברדוגו, שהביא את הסיפור לידיעת חדו"ש – "בתור פרסומאי ירושלמי אני נחשף לעוולות כאלה מדי יום וזה חורה לי מאוד. אני שמח שאתם נותנים במה להצגת ההדרה המקוללת".
דור זבולון – "פשוט מזעזע. ההתנצלות אינה רלבנטית כלל. מדובר כאן בפגיעה בנשים עם מטרה כלכלית. והתנערות ונפנוף וזלזול מוחלט. עושים כסף ואחר כך מתנצלים".
בדף הפייסבוק של רשת "כפר השעשועים" מיהרו לפרסם מגוון נוסחים של התנצלויות חלקיות, אשר דומה שרק הגבירו את הזעם ברשת. ההתנצלויות לא כללו התחייבות מפורשת שלא לפרסם עוד מודעות בלתי שוויוניות.
זה נוסח ההתנצלות האחרון: "אנו מצטערים על כל מי שנפגע ואנו נפעל לשנות את המצב. כפר השעשועים פונה לכל הקהל בישראל. לרשת אין שום כוונה להעליב ולפגוע בנשים. חלק מהלקוחות שלנו הם חרדים ואליהם אנו פונים בכלי התקשורת שלהם. לא אישרנו טשטוש ופגיעה בתמונות נשים. הקהל החרדי חשוב לנו ואנו לא רוצים גם לפגוע בו. מעתה כדי להימנע מפגיעה לא נעביר מודעות מסוג מזה."
לידיעה על המודעות המדירות באתר חדו"ש
לידיעה ב"TheMarker"