קו המהדרין של ברוקלין

עיריית ניו יורק נגד האוטובוס שמושיב נשים מאחור

העיתון "ניו יורק טיימס" מדווח, כי העירייה דורשת מהחברה המפעילה את הקו למנוע אפליה בין הנוסעים

משפחה חרדית חוצה את גשר ברוקלין. צילום: Luke Redmond, flickrמשפחה חרדית חוצה את גשר ברוקלין. צילום: Luke Redmond, flickr

קו האוטובוס B110 שונה מכל הקווים האחרים הפועלים בברוקלין, ניו יורק. האוטובוסים בקו צבועים אחרת משאר האוטובוסים בעיר. הקו גם אינו פועל בערבי שבת ובשבת. אבל ההבדל המשמעותי ביותר בין קו זה לאחרים, הוא ההפרדה בין נשים לגברים.

גיטי גרין, בת 30, עלתה השבוע לקו עם שלושת ילדיה ומיד הלכה איתם לחלק האחורי של האוטובוס. בחלק הקדמי של האוטובוס ישבו באותה עת כמה גברים חרדים. גרין אמרה לכריסטין הוגני, כתבת ה"ניו יורק טיימס", כי ההפרדה נראית לה טבעית, חלק ממצוות הדת היהודית. "בשבילנו ההפרדה בין גברים לנשים היא נורמלית. רוב הנשים הולכות לחלק האחורי של האוטובוס", אמרה גרין.

ה"ניו יורק טיימס" כותב כי קו B110 מופעל זה 38 שנים על ידי חברה פרטית, שקיבלה זיכיון מהעירייה. ההפרדה הנהוגה בקו נראית טבעית לרוב תושבי השכונות שבהן הוא נוסע – ויליאמסבורג ובורו-פארק.

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג: ברור שאפליה באוטובוסים אינה מותרת

בימים האחרונים משך הקו תשומת לב רבה, לאחר שעיתון של אוניברסיטת קולומביה פרסם כתבה על אישה שעלתה לאוטובוס והתיישבה בחלק הקדמי. הנוסעים האחרים דרשו ממנה לעבור לשבת מאחור.

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, התייחס לתקרית במסיבת עיתונאים ואמר כי ברור שהפרדה בין נשים לגברים באוטובוסים ציבוריים "אינה מותרת". לדבריו, אנשים פרטיים יכולים לשכור אוטובוס ולעשות בו כרצונם, אבל העירייה מתנגדת להפרדה בקווים ציבוריים.

דובר מחלקת התחבורה בעירייה, סת סולומונוב, אמר שהחברה המפעילה את הקו זכתה בו במכרז וכי הקו אמור להיות "פתוח לשירות הציבור" ואין להפלות בין הנוסעים בו.

מחלקת הזיכיונות בעיריית ניו יורק שלחה מכתב לנשיא החברה המפעילה את הקו, ג'ייקוב מרמושטיין, ודרשה ממנו להעביר אליה תלונות של נוסעים ולדווח מה עושה החברה כדי למנוע אפליה בין הנוסעים. מרמושטיין לא מסר תגובה ל"ניו יורק טיימס".

לכתבה ב"ניו יורק טיימס"



איך תוכל לפעול?