יולי - ספטמבר 2012

בערוץ זה קישורים למבחר מתוך הכתבות הרבות שפורסמו על חדו"ש בתקשורת. כשהופיעו כתבות רבות באותו נושא, קישרנו רק לחלקן. כתבות שהתפרסמו בעיתונים שאין להם מהדורה אלקטרונית בדרך כלל לא יופיעו. כתבות באנגלית, יועלו באתר באנגלית





קישור

בניגוד לקריטריונים - הכסף לישיבות עבר

בעקבות ביטול חוק טל, שינה אתמול משרד החינוך את הקריטריונים למתן כספים לישיבות החרדיות, בכדי שניתן יהיה להמשיך ולתקצב אותן. הרב רגב בתגובה: הממשלה נותנת יד לתרגיל הזה. היא חותרת תחת החוק, תחת פסיקת בית המשפט העליון ותחת עיקרון השוויון, ויוצרת תקדים חמור של הפרת חוק המונית.

לחץ לעבור לקישור »

בניגוד לקריטריונים - הכסף לישיבות עבר

קישור

מחטף הקריטריונים של משרד החינוך

משרד החינוך פרסם אתמול הצעה לקריטריונים חדשים, שיאפשרו להעביר הקצבות לתלמידי ישיבות למרות ביטול חוק טל. הרב רגב: ברור שהממשלה מעוניינת יותר לרצות את המפלגות החרדיות ולהמשיך לשלם מאות מיליוני שקלים כתמיכה לתלמידי הישיבות מאשר לגייס אותם כמתחייב על פי החוק

מחטף הקריטריונים של משרד החינוך

קישור

לחקור רבנים שמאיימים על הורי בנות בסמינרים

עמותת חדו"ש פנתה ליועמ"ש, ראש אגף החקירות במשטרה ושר הדתות בדרישה לפתוח בחקירה בחשד לעבירות משמעתיות ופלילות כנגד רבנים אשר איימו בנידוי על הורים שרצו לפנות לערכאות משפטיות עקב אי קבלת בנותיהן לסמינרים החרדים. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב: ברור בעליל שמי שסבור שהפונה לבתי המשפט של המדינה ולרשויותיה למימוש זכויותיו הוא רשע שיש לנדותו, להחרימו ולפגוע בו – אינו ראוי לכהן במשרה ציבורית מטעם המדינה ובמימונה".

לחקור רבנים שמאיימים על הורי בנות בסמינרים

קישור

הפראיירים חוזרים

מטה המאבק לשיווין בנטל יקים מחדש את אוהל המחאה מול ביתו של שר הביטחון אהוד ברק בדרישה ליישום חוק טל. מנכ"ל חדו"ש אורי רגב: "מאז ה-2 באוגוסט ממשלת ישראל אחראית להפרת חוק המונית כשאינה עושה דבר לגיוס תלמידי הישיבות"

הפראיירים חוזרים

קישור

חריש- עוד מילונים לחרדים

ניר ברזילי בטורו באתר פורבס ישראל חושף בעזרת נתוני חדו"ש את הבלוף של אטיאס לגבי חריש ואת העושק של קופת המדינה על ידי החרדים

חריש- עוד מילונים לחרדים

קישור

דירות ב-400 אלף שקל לחרדים בחריש

טענות קשות נגד המענקים המטיבים עם האוכלוסיה החרדית. הרב רגב: "מתן העדפות מפליגות לעיר חדשה במרכז הארץ, כאילו היה מדובר ביישוב מוכה טילים ומצוקה בפריפריה, מראה שאין גבול לחוצפה. מתברר שמבחינת השר אטיאס, אזור עדיפות לאומית הוא בראש וראשונה אזור המיועד לפתרון בעיות הדיור של שלוחיו החרדים".

דירות ב-400 אלף שקל לחרדים בחריש

קישור

חריש לחרדים

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, הודיע הבוקר (ב') על תחילת שיווק קרקעות בעיר החרדית חריש תחת הכותרת "העיר פתוחה לכולם". אולם בפועל הדירות בחריש יאוכלסו, ככל הנראה, על ידי הציבור החרדי ויימכרו בכחצי מיליון שקל. שחר אילן, סמנכ"ל המחקר בעמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, כינה בתגובה את אטיאס "שר שיכון חרדי" והוסיף: "אטיאס ביזה את עצמו כשאמר שהשיווק הוא לא רק לחרדים". לדבריו, שיווק הקרקעות ההמוני ל-5,000 יחידות דיור מביא למעשה לחלוקת מתנות לאברכים. --

חריש לחרדים

קישור

סער נותן יותר לחרדים

תקציב החינוך החרדי גדל ביותר מ-30% ותקציב הפעולות בחינוך הממלכתי-הדתי גדל במאות אחוזים. לעומת זאת, התקציב לנוער שנשר מהמערכת הצטמצם. שחר אילן סמנכ"ל חדו"ש: "שר החינוך סער מדבר על עידוד החינוך הממלכתי, אבל מטפח את הרשתות החרדיות המיסיונריות, שמנסות ללא הרף להעביר אליהן תלמידים חילונים.

סער נותן יותר לחרדים

קישור

פיקצית לימודי הליבה בחינוך החרדי

רבע מתלמידי היסודי בחינוך החרדי לא לומדים אנגלית, וכמעט מחציתם לומדים רק 3 שעות מתמטיקה. לעומת זה, חילונים בכיתות ד'-ו' לומדים 6 שעות. מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אומר כי מהמחקר עולה "שתוכנית הליבה לבתי הספר החרדיים היא עבודה בעיניים, ישראבלוף. מחצית מהתלמידים, רובם בנים, כמעט ואינם לומדים לימודי ליבה כלל"

פיקצית לימודי הליבה בחינוך החרדי

קישור

עתירה לבג"ץ, בטלו את ההקצבות לאברכים

בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון ,העותרים, בראשם עמותת "חדו"ש לחופש דת ושוויון", מבקשים למנוע כבר את העברת תקציב חודש אוגוסט, שאמור להגיע לתלמידי הישיבות בתחילת חודש ספטמבר, בעוד כשבועיים. לטענת העותרים, מרגע שמעמד דחיית השירות בוטל בשל פקיעת חוק טל, החוק לא מאפשר להעביר לתלמידים ולאברכים עוד תמיכות. לדבריהם, דחיית שירותם של התלמידים "היא תנאי שבלעדיו אין להעניק תמיכות למוסדות התורניים האמורים".

עתירה לבג"ץ, בטלו את ההקצבות לאברכים

קישור

דו"ח משרד החוץ האמריקאי- הדרה ואלימות

בפרק על ישראל בדו"ח חופש הדת בעולם של משרד החוץ האמריקאי מככבת תופעת הדרת הנשים והאלימות החרדית. מנכ"ל עמותת חדו"ש: "בתחום חופש הדת, ישראל קרובה יותר למדינות האסלאם הקיצוני מאשר לעולם הדמוקרטי המערבי"

דו"ח משרד החוץ האמריקאי- הדרה ואלימות

קישור

הפארק בעפולה נסגר בתשעה באב

עיירית עפולה נועלת את שערי הפארקההציבורי בפני כל התושבים בתשעה באב. זאת למרות רוב חילוני בעיר. מנכ"ל חדו"ש אורי רגב בתגובה: סגירת פארק ציבורי בשל תשעה באב היא מעשה קנאי, הזוי וחסר כל היגיון, מסוג המעשים שמרחיקים את הציבור מהיהדות ומשניאים עליו את מועדי ישראל. אין לו גם שום ביסוס בחוק ולדעתנו הוא מנוגד לו."

הפארק בעפולה נסגר בתשעה באב

קישור

המושב המבוזבז של הכנסת

דוח עמותתת חדו"ש לחופש הדת והשוויון בנטל בכנסת, קובע כי "מושב הקיץ של הכנסת היה מושב מבוזבז". הכנסת לא רק שנכשלה בהעברת חוק השוויון בנטל והותירה מצב של תוהו ובוהו חוקתי, אלא גם בתחומי חופש הדת לא נרשם כמעט שום אירוע חיובי חשוב. מנכ"ל חדו"ש אורי רגב: ""הכנסת הולכת ומתקרבת לסיום כהונתה, ועדיין לא זכינו לפרסם ולו דוח חיובי אחד בתחום חופש הדת והשוויון בנטל. הסיבה העיקרית לכך היא כנראה, שאימת ש"ס ויהדות התורה משתקת את יכולתה של הכנסת לפעול לפתרון בעיות בנושאים אלה".

המושב המבוזבז של הכנסת

קישור

לעצור הקצבות לתלמידי ישיבות

עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון, תנועת "ישראל חופשית" וחבר הכנסת לשעבר רוני בריזון, פנו היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, לשר החינוך ולשר האוצר בדרישה שלא להעביר החל מראשית חודש אוגוסט את הקצבאות ל-54 אלף תלמידי ישיבות וכוללים, שאיבדו את מעמד "תורתם אומנותם", היות והדבר יהיה בלתי חוקי. מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר כי "מי שחשב שחוק טל יתבטל וההשתמטות במימון המדינה תמשך כאילו לא קרה כלום, עתיד להתבדות. מי שלא משרת, לא יכול ולא צריך לקבל תקציבים מהמדינה.

לעצור הקצבות לתלמידי ישיבות

קישור

החרדים יהנו מצהרונים בחינם

14 יישובים בלבד במגזר היהודי, רובם חרדיים (בני ברק, מודיעין עילית, בית"ר עילית, עמנואל ואלעד), ייהנו מיום לימודים ארוך חינם לגילי 3-9. שאר היישובים הם מהמגזרים הערבי, הבדואי והדרוזי. לעומת זאת, יישובים במגזר היהודי הכללי בפריפריה הגיאוגרפית או החברתית ייכנסו רק בשנים הבאות לתוכנית וגם אז בסבסוד חלקי בלבד. הסיבה לכך נעוצה בפנייתו של שר החינוך, גדעון סער, לממשלה לבטל את הדרישה לפיה הורים לילדים עובדים יזכו בהטבה. מנכ"ל עמותת חדו"ש אורי רגב בתגובה: "לא צדק חברתי, לא עידוד מעמד הביניים, לא עידוד היציאה לעבודה וצמצום פערים חברתיים יושגו פה, אלא מדובר במקרה נוסף של קניית קולות לצורך תחזוקת הקואליציה". -- "

החרדים יהנו מצהרונים בחינם

<12>

איך תוכל לפעול?