קירוב לבבות בחסות רב

מאחורי קמפיין "שישי ישראלי" – רב חרדי

רבים מאנשי העסקים שהקימו את העמותה המקדמת את הפרויקט הם תלמידיו של הרב חיים דוד קובלסקי מבני ברק

נרות, חלה וכוס לקידוש. צילום: Olaf.herfurth, wikipediaנרות, חלה וכוס לקידוש (צילום אילוסטרציה). צילום: Olaf.herfurth, wikipedia

הקמפיין "שישי ישראלי", שמעודד עריכת קידוש בליל שבת גם במשפחות חילוניות, הושק בשבוע שעבר. הקמפיין עורר תרעומת, מכיוון שהוא מציג משפחות חילוניות באור מגוחך ולעומת זאת מתאר משפחות דתיות ומסורתיות המקיימות קידוש באופן חיובי.

את הקמפיין, שעלותו 5 מיליון שקל, יזמה עמותת שישי ישראלי. הוא הושק על ידי הפרסומאי רמי יהושע, בעלי משרד הפרסום יהושע TBWA. המשרד הכין את הקמפיין ללא תשלום. אורח הכבוד באירוע ההשקה היה הרב חיים דוד קובלסקי, רב חרדי מבני ברק. הרב קובלסקי הוא ראש ארגון מאורות הדף היומי, המקדם לימודי גמרא בקרב חילונים.

בין מייסדי העמותה יש אנשי עסקים, שחלקם הגדול הם תלמידי הרב קובלסקי. ביניהם, לפי "TheMarker", חיים טייב, מבעלי חברת מיטרלי. עמותת שישי ישראלי רשומה ברחוב שנקר 11 בהרצליה, שם פועלים משרדיה של מיטרלי.

עמותת שישי ישראלי רשומה ברחוב שנקר 11 בהרצליה, שם נמצאים משרדי חברת מיטרלי, שאחד מבעליה הוא ממייסדי העמותה

אנשי עסקים נוספים הרשומים כמקימי העמותה הם איתמר דויטשר, מנכ"ל חברת אלקטרה, יוסף זרז'בסקי, לשעבר בכיר בחברת כלל ובדואר ישראל, ומנכ"ל טלכלל יואב בן יקר.

מן העמותה נמסר: "המטרה האחת והיחידה לשמה הוקמה עמותת 'שישי ישראלי' היא לקרב לבבות בחברה הישראלית השסועה. אחת הדרכים שבהן העמותה מאמינה כי ניתן להשיג מטרה חשובה זו היא באמצעות עריכת קידוש משפחתי בימי שישי, שבהם יתחזקו הקשרים בין בני המשפחה לבין עצמם ובין בני המשפחה למשפחות אחרות. אין לעמותה שום מניע אחר, והיא מבקשת לא לייחס לה כל כוונה אחרת. מדובר בכסף פרטי, ופרטי בלבד, של חברי העמותה".

לידיעה ב-"TheMarker"



איך תוכל לפעול?