אוקטובר - דצמבר 2012

בערוץ זה קישורים למבחר מתוך הכתבות הרבות שפורסמו על חדו"ש בתקשורת. כשהופיעו כתבות רבות באותו נושא, קישרנו רק לחלקן. כתבות שהתפרסמו בעיתונים שאין להם מהדורה אלקטרונית בדרך כלל לא יופיעו. כתבות באנגלית, יועלו באתר באנגלית.

 





קישור

ממשלה בלי חרדים?

יו"ר הנהלת הקואליציה ח"כ זאב אלקין מהליכוד ביתנו אומר כי הסיכויים להקמת ממשלה ציונית בראשות נתניהו ללא המפלגות החרדיות "לא קלושים". לדבריו, כיוון שהמפלגות החרדיות אינן הולכות לבחירות כחלק מגוש הימין, "גם הליכוד לא חייב שום דבר למפלגות החרדיות". הדברים נאמרו בפאנל שנערך במכון הרטמן והתבסס על מאמרו של סמנכ"ל חדו"ש שחר אילן. לטענתו של אילן: "כדי להציל מהתרסקות את הכלכלה, הביטחון והמפעל הציוני כולו, חייבים לשלב את החרדים בשירות, בעבודה ובכלכלה."

ממשלה בלי חרדים?

קישור

אוירבך קורא לא להתייצב לצו הראשון

מאז שבוטל חוק טל, המתח בין הציבור החרדי לצה"ל הולך וגדל. בצבא נערכים לגיוס בחורי הישיבה מהשנה הבאה ובציבור החרדי חושבים איך לבטל את הגזרה. במהלך היום נתלו מודעות במספר ישיבות ליטאיות שנמצאות תחת חסותו של הרב שמואל אוירבך, ובהן הוראה ברורה לכל הבחורים להפסיק להתייצב בלשכת הגיוס לאחר קבלת הצווים. הרב רגב מנכ"ל חדו"ש בתגובה: "יש לקוות,שדווקא האיום בנפקדות המונית ישכנע את שר הביטחון אהוד ברק לפתוח סוף סוף בגיוס אמיתי של תלמידי הישיבות כפי שמחייב אותו החוק, ואת הממשלה להפסיק כל מימון למשתמטים".

אוירבך קורא לא להתייצב לצו הראשון

קישור

המכרזים על חרשי יפסלו?

לפני כשבועיים נסגר המכרז של מינהל מקרקעי ישראל למכירת 29 מגרשים שיכילו כ-5,000 יחידות דיור - אך שבועיים עברו ותוצאות עדיין אין. המאבק אף הגיע לבחינה של משרד המשפטים, בעקבות טענה של קבוצה חילונית, לפיה הקבוצות החרדיות התאגדו כקרטל.בענף מעריכים, כי אם אכן היה תיאום הצעות, ועדת המכרזים תצטרך לבחור באחת מבין שתי אפשרויות: פסילת ההצעות הנגועות, כאשר הבאות אחריה בתור יזכו; או ביטול המכרז ופרסום מכרז חדש. סמנכ"ל עמותת חדו"ש שחר אילן אומר בתגובה כי: חריש הפכה לסמל של המצב בו משרד הבינוי והשיכון מחלק דירות לאברכים בחצי מחיר, בעוד שאר הציבור נאלץ להסתפק בשייריים של הנחות. אחד האמצעים לכך היה בין היתר התיאום בין עמותות חרדיות".

המכרזים על חרשי יפסלו?

קישור

עתירה: לבטל את תקצוב בני הישיבות

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הפורום לשוויון בנטל, ישראל חופשית וח"כ לשעבר רוני בריזון (שינוי) מבקשים מבג"ץ לבטל את המבחנים החדשים המאפשרים להעביר הקצבות לתלמידי ישיבות למרות ביטול חוק טל. פרקליטם של העותרים, עו"ד גלעד ברנע, מאשים את משרד החינוך כי כאשר שינה את מבחני התמיכה והמשיך להעביר תקציבים לישיבות "הפר ברגל גסה את חוק יסודות התקציב". מנכ"ל עמותת חדו"ש אורי רגב אומר כי: "בכך הודה למעשה המשרד שההקצבות שולמו בניגוד לחוק, והוסיף חטא על פשע כשניסה לעקוף את הבעיה על ידי מבחנים חדשים שגם הם לא חוקיים. נראה שאין גבול למה שמוכנה המשלה לעשות כדי להבטיח את המשך הזרמת הכספים הבלתי חוקית לישיבות.

עתירה: לבטל את תקצוב בני הישיבות

קישור

רדיו קול ברמה עובר על חוקי הרשות השנייה

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון טוענת כי החלטת היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, ולפיה שידור כינוס פתיחת מערכת הבחירות של שס ברדיו קול ברמה לא היה בגדר תעמולת בחירות אסורה, שגויה, וקוראת ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין להפוך את ההחלטה, ולראות בה עבירה פלילית שגוררת העמדה לדין. במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה, אמר רגב, כי לא ניתן לראות בַּשידור חדשות, משום שלא שודרו בתחנה אירועים של מפלגות אחרות. זאת בניגוד לעקרונות של "שוק רעיונות" חופשי ולחובה "להציג באופן מאוזן ושוויוני את מכלול הדעות".

רדיו קול ברמה עובר על חוקי הרשות השנייה

קישור

אוהד ברק פורש מהחיים הפולייטים

שר הביטחון אהוד ברק פורש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד בבחירות הבאות. כך הודיע ברק במסיבת עיתונאים מפתיעה. ברק טען כי הוא עושה זאת משיקולים פרטיים-משפחתיים.מנכ"ל חדו"ש אורי רגב קרא לשר הביטחון הפורש אהוד ברק "לנצל את שלושת החודשים שנותרו לו בתפקיד שהוא משוחרר מלחצים פוליטיים כדי לפתוח בגיוס אמיתי של בחורי הישיבות. זאת, לאחר שבחודשים האחרונים היה אחראי להפרת חוק המונית כשאפשר את המשך השתמטות בחורי הישיבות, למרות פקיעת חוק טל".

אוהד ברק פורש מהחיים הפולייטים

קישור

הצלחות החרדים בכנסת ה-18

למגזר החרדי היו כמה הישגים בולטים בקדנציה האחרונה, כאשר רוב ההחלטות התקבלו לאור דרישות של ש"ס ויהדות התורה, ללא דיון ציבורי: בסיס תקציב הישיבות צמח מ־720 מיליון שקל לכ־1.17 מיליארד שקל בשנה; הממשלה העלתה את שכר רבני הערים החדשים באלפי שקלים; שר הפנים אלי ישי פטר מארנונה ישיבות גדולות וקטנות; כמו כן הממשלה גנזה את הסנקציות לישיבות שנכללו בדו"ח טרכטבנרג. הרב רגב מנכ"ל חדו"ש בתגובה: "בשנים האחרונות התפתח סוג חדש של מימון לאברכים,במקום להעביר כספים לכוללים ולישיבות, מוכרים דירות לאברכים בחצי מחיר, כפי שקורה בחריש, בנצרת ובחלק מהמקרים גם בבית שמש ובביתר עילית"

הצלחות החרדים בכנסת ה-18

קישור

גיוס בחורי ישיבות חלקי החל מהקיץ?

תוקפו של חוק טל פג בסוף חודש יולי האחרון ומאז לא גויסו חרדים. בתגובה שהגישה אתמול המדינה לעתירה של התנועה לאיכות השלטון, הדורשת לגייס את כל בחורי הישיבות, נמסר כי הכוונה היא לגייס בשנתיים הקרובות כ-14 אלף חרדים בני 18 ו-19, והחל משנת 2015 לגייס באופן סדיר את בני ה-18. עם זאת, מסתמן כי כ-40 אלף חרדים הנמצאים במאגר הגיוס, בני 20 עד 30, לא יגויסו. מנכ"ל חדו"ש בתגובה: " "מאז פקע חוק טל בתחילת אוגוסט, המדינה מפרה את חוק שירות ביטחון, המחייב אותה לגייס את בחורי הישיבות"

גיוס בחורי ישיבות חלקי החל מהקיץ?

קישור

קצבת הבטחת הכנסה לאברכים בסכנה?

בג"ץ דן הבוקר (שלישי) בעתירה שהגישו שורה ארוכה של ארגונים נגד החלטת הממשלה מלפני כשנתיים, להמשיך ולשלם קצבאות לאברכים. לטענת העותרים, ההחלטה שהתקבלה אינה חוקית משום שהיא מפלה קבוצות אוכלוסייה אחרות בחברה הישראלית. השופטים הציעו לצדדים שההחלטה תתקבל בהרכב מורחב של שופטים, וכעת ממתינים לתשובת הצדדים. מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב בתגובה: " "מצער לראות שהמדינה שמגלה פחדנות כה גדולה בנושא גיוס תלמידי הישיבות, מגלה נחישות כה גדולה להמשיך לממן אותם".

קצבת הבטחת הכנסה לאברכים בסכנה?

קישור

ב"יש עתיד" יקבלו חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה

התכתבות בפייסבוק בין שחר אילן סמנכ"ל עמותת חדו"ש לרב שי פירון, מספר 2 ברשימת "יש עתיד" לכנסת. מגלה כי לכל חברי המפלגה תהיה זכות הצבעה אישית בנושאי דת ומדינה ולא תוכל משמעת סיעתיית בנושא זה.

ב"יש עתיד" יקבלו חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה

קישור

תעמולת הבחירות של רדיו קול ברמה

עמותת חדו"ש פנתה לבכירים ברשות השנייה - היו"ר אילן אבישר, המנכ"ל בפועל אילת מצגר והיועצת המשפטית עו"ד הילה שמיר - בדרישה לתת ביטוי לצעדים אותם היא מתכוונת לנקוט נגד רדיו קול ברמה, בעקבותהפרסום ב-News1 באשר לשידור החי של עצרת פתיחת מערכת הבחירות של מפלגת שס. מנכ"ל העמותה הרב רגב:"פרסום ההליכים שננקטו לנוכח ההפרה הבוטה, יראה כי הרשות עומדת על משמר החוק ועל טוהר הבחירות וכי שאר המורשים ומפעילי זכיונות השידור יהיו מודעים לכך שלא מדובר ברטוריקה ריקה."

תעמולת הבחירות של רדיו קול ברמה

קישור

הישגי התלמידים החרדים- הנמוכים בישראל

הישגי בתי הספר החרדיים במבחני המיצ"ב נחשפים - והתוצאות עגומות: 44% מבתי הספר החרדיים שנבחנו נמצאים ברמת ההישגים הנמוכה ביותר בישראל , ו-14% מבתי הספר דורגו בעשירון השני. רק שמונה בתי ספר חרדיים, 5% מכלל בתי הספר החרדיים שנבחנו, דורגו ברמת ההישגים הגבוהה ביותר במדינה.. מנכ"ל חדו"ש אורי רגב בתגובה: "תוצאות מבחני המיצ"ב מלמדות אותנו שהאוכלוסייה הזאת נידונה לעוני ולהישענות על הקופה הציבורית לאורך כל חייהם".

הישגי התלמידים החרדים- הנמוכים בישראל

קישור

הרב אבינר נגד נשים במערכת הבחירות

הרב שלמה אבינר קבע כי אסור לנשים להעמיד את עצמן לבחירה לכנסת, ועורר שוב פולמוס רבני על גבולות השמרנות. סמנכ"ל חדו"ש שחר אילן אומר בתגובה לדבריו של אבינר כי: "אם הרב אבינר מרגיש שנוכחות נשים בכנסת פוגעת בצניעות, הוא מוזמן להדיר את עצמו משם"

הרב אבינר נגד נשים במערכת הבחירות

קישור

החרדים ידרשו- חינוך עצמאי עם תקציב מלא

מערכת החינוך החרדית תהווה סוגיה משמעותית בבחירות הקרובות, ומול הדרישה של מפלגות כגון "יש עתיד" למנוע תקציבים ממוסדות לימוד שלא ילמדו את מקצועות הליבה, מעלים החרדים דרישה הפוכה - חוק שיבטיח תקצוב מלא ללא התחייבות ללימודי ליבה. חבר המפלגה מאיר פרוש, ששימש סגן שר החינוך בתחילת הקדנציה הנוכחית, אמר בראיון לעיתון החרדי "בקהילה": "נושא העצמאות המוחלטת יעמדו בראש סדר העדיפיות שלנו בכנסת הבאה". מנכ"ל חדו"ש בתגובה: "מי שרוצה עצמאות מוחלטת ממשרד החינוך, כדאי שגם ייקח עצמאות מכספי משלם המסים ויעשה זאת על חשבונו."

החרדים ידרשו- חינוך עצמאי עם תקציב מלא

קישור

ההצגה של ברק

שר הביטחון אהוד ברק הופיע היום (ב') בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ואמר כי הוא מוציא לדרך את תהליך גיוס החרדים. ברק הנחה את צה"ל לזמן לשירות ביטחון את הצעירים החרדים בגילאי 16 עד 19 בדומה לנוער המתגייס, ולהיערך לקליטתם באמצעות הגדלת גדודי "נצח יהודה" ופתיחת מסלולים טכנולוגיים נוספים ומסלולים בפיקוד העורף. למרות ההחלטה לזמן לגיוס את האוכלוסייה הצעירה (16-19), ברק הצהיר כי מתוך הבנה שמדובר בתקופת בחירות, ומתוך רצון להימנע מדורסנות, לגבי בני 20-28 המהלך יידחה חדו"ש: " אלה הצגות לצורכי בחירות"

ההצגה של ברק

>123>

איך תוכל לפעול?