לעצור את ההדרה

אף אחד לא יסלק אותי

 

שנה עברה מאז הסערה הגדולה סביב הדרת הנשים ומעט מאוד השתנה. שולחים מייל לראש הממשלה ודורשים ממנו לבטל את קווי ההפרדה ולהפוך את ההדרה לעבירה פלילית

התופעה המכוערת של קווי ההפרדה בהם נשים נדחקות לאחורי האוטובוס ולעיתים אף סופגות קללות ואלימות פיזית כאשר הן מנסות להישאר במקומן מסרבת להעלם. בניגוד למיתוס, קווי ההפרדה אינם פועלים רק באזורים חרדיים אלא בכל רחבי הארץ. מדובר בעשרות רבות של קווים, אלפי נסיעות ביום. 

שנה עברה מאז הסערה הגדולה בנושא הדרת הנשים ומעט מאד השתנה. לקראת יום זכויות האדם הבינלאומי, החל ב-10 בדצמבר, גייסנו שורה של סלבריטאים ישראלים למחות כנגד קווי התועבה, כי אין מילה מתאימה יותר להפרדה הזו חוץ מתועבה.

מדד הדת והמדינה של חדו"ש לשנת 2012 גילה ששני שליש מהציבור תומכים בהפיכת הדרת הנשים לעבירה פלילית. הגיע הזמן שהממשלה תקום ותפעל. כדי שזה יקרה חייבים לשים את הנושא על סדר היום דווקא עכשיו. אם לא נעצור את ההתדרדרות עכשיו המציאות הנוכחית עלולה לשמש רק הקדמה לתופעות גרועות בהרבה, לנסיגה של ממש במעמד האישה ולהתדרדרות נוספת לעבר מדינות חשוכות.
למטה: נוסח מייל לראש הממשלה, שקורא לו לבטל את קווי ההפרדה ולעצור את הדרת הנשים. מומלץ להוסיף לטקסט גם דברים שלכם נגד הדרת הנשים, נימוקים נוספים וכן דברים אישיים. חשוב מאד גם שתשתפו חברים וחברות, אם באמצעות המייל ואם באמצעות דף הפייסבוק שלכם.
משתתפים בסרט: שמיל בן-ארי, יוסי מרשק, חני נחמיאס, הילה פלדמן, דליה שימקו, עינת שרוף
תסריט וצילום: מתי הררי; בימוי ועריכה: יריב רובין
מפיקה: מיכל רבינוביץ'; תחקירנית: שרה ברקאי; מאפרת: ריף שדות; אולפן: וידאו ליין
הסרטון הופק בעזרתה הנדיבה של הקרן החדשה לישראל

 שלח מכתב / פנה למעצבי המדיניות 
המכתב ישלח ל:

פרטיך האישיים כפי שיופיעו במכתב:
*שם מלא

*ישוב

*טלפון

*דוא"ל

מומלץ להוסיף לטקסט מסר אישי קצר. חשוב להקפיד על לשון ראויה ומכובדת.
המיילים ישלחו בעיכוב קל, לאחר בדיקה שהם עומדים בקני המידה של המערכת.

פרטי הפנייה (1000 תוים מקסימום)

יש להקליד טקסט זה בתיבה המתאימה

מעוניין לקבל המידעון (ניוזלטר)

איך תוכל לפעול?